* Запад и политичко Сарајево су окупљањем у Бужиму застрашивали Србе и Хрвате и радикализовали муслимане, припремајући их за рат
* Заједно са СДА, која је најактивнија, са истим циљевима наступају ратни генерали и команданти Алијине војске, па бивши муџахедини, као и вехабије из изолованих заједница и паралелних џемата, као и лажне, происламске хуманитарне организације и повратници са сиријског ратишта и из Гвантанама, као и многи припадници терористичких организација
* Савремене идеолошке представе о “руској пријетњи” и наводно активној улози српског народа у њој постале су, за западне владе и медије, згодан начин да се идентификују различите политике и групе као деструктивне, а да се, истовремено, екстремистички режим у Сарајеву амнестира унапријед од фундаментализма и подршке терористичким групама
______________________________________________________
ЕКСПЕРТ за борбу против тероризма и политички аналитичар Џевад Галијашевић изјавио је да постоји координација између политичког Сарајева и Запада, због чега су и наручени скупови радикалних исламиста и бивших војника у Бужиму који требају прво застрашити Србе и Хрвате, а затим и додатно радикализовати Бошњаке и припремити их за рат.
Галијашевић је изјавио Срни да се, поводом догађаја у Бужиму, где су се под ратним заставама такозване Армије БиХ окупила униформисана лица са зеленим береткама, нико није огласио ни из Сарајева, али ни из западних држава, чија је дипломатија снажно присутна у БиХ и обавештена о томе.
Он је истакао да западне земље на овај начин омогућавају настанак и развој малог исламског калифата на територији БиХ, практично у “срцу Европе”, који је пун конфликтног потенцијала.
Галијашевић је поручио да се сарајевска исламска политика мора коначно вратити договору са Србима и Хрватима и коначно одустати од ратне опције.
На питање зашто међународна заједница не реагује на дешавања у Бужиму, Галијашевић је рекао да ти догађаји откривају природу политичке акције која се координише и усмерава из Сарајева.
– Најлакше би било одговорити да су конфликти и сукоби, те позиви на рат, који је у ствари џихад, основно обиљежје бошњачке политике и природе политичког ислама са којим су Бошњаци дошли снажно у контакт преко Алије Изетбеговића, његове Исламске декларације, политичке странке СДА и Младих муслимана, као организационе структуре Муслиманског братства – нагласио је Галијашевић.
Он је додао да ту није активна само странка СДА иако је најактивнија.
– Заједно са истим циљевима наступају ратни генерали и команданти Алијине војске, па бивши муџахедини, као и вехабије из изолованих заједница и паралелних џемата, као и лажне, происламске хуманитарне организације и повратници са сиријског ратишта и из Гвантанама, као и многи припадници терористичких организација који су детектовани, а неки и пресуђени – напоменуо је Галијашевић.
У томе су и све политичке странке у Сарајеву које наступају са привидно грађанских позиција, као и привидно прозападне невладине организације, али и сви медији у Сарајеву, указао је Галијашевић.
– Не треба имати илузије. У свијести већине “западњака” историја БиХ и етно-религијских односа у њој, у најбољем случају, представља тек гомилу неодређених појмова, бескорисних сазнања, пропагандистички креираних флоскула и парола обликованих у рату за потребе обавјештајног, војног и економског похода развијених западних земаља на Балкан – од америчке, британске, њемачке и француске штампе и њихових електронских медија – појаснио је Галијашевић.
У западној јавности, подсетио је, тај поход је правдан потребом наставка обрачуна са “Црвеном империјом СССР”, Русијом, те, како је рекао, “комунизмом инспирисаном диктатуром у Србији”, нарочито.
– Савремене идеолошке представе о “руској пријетњи” и наводно активној улози српског народа у њој постале су, за западне владе и медије, згодан начин да се идентификују различите политике и групе као деструктивне, а да се, истовремено, екстремистички режим у Сарајеву амнестира унапријед од фундаментализма и подршке терористичким групама – указао је Галијашевић.
Он је оценио да је, захваљујући том приступу великих западних сила, јачање ислама у сарајевској политици данас отвореније, агресивније, примитивније, чак, и дугорочно значајније, него што то пропагандне представе и слогани из западних медија откривају властитој јавности.
– Зашто је Запад све то погрешно интерпретирао, зашто је развијао политику која ојачава мржњу, одржава и развија опште муслиманске стереотипе о исламофобији и антиисламском неоколонијализму? Зашто је изграђивао алиби и оправдање за стално негирање и скривање радикализма и екстремизма, те тако доприносио процесу отуђења муслимана БиХ од етничке браће? Очито из посебних геополитичких потреба и себичних економских интереса – констатовао је Галијашевић.
Он је упитао и зашто Запад раније није утицао на штетни, антиуставни и антиевропски курс сарајевске политике?
– А посебно, зашто су некадашњи главни град, центар културе и демократије у БиХ Сарајево и истакнуте Сарајлије слиједили тај курс и пут, показујући неспособност суочавања са проблемима, повинујући се времену и политици многих бивших комуниста, подстакнутих осредњим и крволочним идеологијама, пркосно и агресивно демонстрирали да не знају и не желе се стидјети самих себе таквих какви су данас и сјетити се своје величине некад – рекао је Галијашевић.