Паја Патак и Мики Маус, који симулирају секс, уклоњени су из излога Културно-информативног центра Србије у Паризу, али не и са изложбе “Крај и почетак” уметничке групе Димензија, коју ће посетиоци моћи да виде све до краја августа.
Провокативна скулптура београдског уметника Милорада – Миће Стајчића сада се налази на првом спрату КИЦ, док је њено место заузела апстрактна скулптура од метала.
Овим компромисом Министарство културе као да је покушало да умири део јавности који се згражао што је једини српски културни центар у свету изабрао да привлачи посетиоце Дизнијевим јунацима у “акцији” и оне који слободу уметничког стваралаштва стављају на пиједестал и сваку забрану своде на цензуру.
Аутор спорне скулптуре потврдио је наводе Министарства да у првобитној концепцији изложбе, са којом је уметничка група Дружина конкурисала и добила зелено светло да излаже у српског центру у Паризу, није било Паје и Микија.
Косовку девојку обукао у албанску ношњу
Уметник из Београд Милорад -Мића Стајчић и раније је умео да испровоцира ширу српску јавност.
На изложби у Приштини пре три године, он је учествовао са обрадом слике “Косовка девојка”, када је младића и девојку чувене слике Уроша Предића обукао у албанску ношњу. Желео је да “испровоцира и Србе и Албанце”.
– У реалности, кад год чујем реч Косово, увек осећам неку тескобу, а и тамо живе Албанци. Па, зашто је онда све то и даље симбол Србије? Због тога је било логично да ставим “Косовку девојку”, српску икону, у нову релацију и паралелну димензију – рекао је тада.
– Скулптура која је била део првобитно одобреног нацрта услед техничких разлога није могла да буде транспортована у Париз, па је мој избор била актуелна скулптура која се такође концептуално уклапа у поставку – рекао је он за “Данас”.
Министарство културе пребацило је одговорност за пропуст на директора центра Радослава – Ралета Павловића и кустоса поменуте изложбе.
Павловић, нажалост, није био вољан да коментарише за “Вести” то што су га прозвали у Министарству, јер је незадовољан писањем наших новина о инциденту између њега и једног радника Центра који се десио овог пролећа.
– Имам изузетно лоше искуство са вашом новином овде у Паризу, па тако нисам у прилици да комуницирам са вама – одговорио је на нашу молбу.
У изјави за “Политику”, он је истакао да је његова сарадња са Министарством културе “беспрекорна и очигледно су натерани да нешто ураде”.
– Шта је требало? Да изигравам Удбу за оно што стиже из Србије. Да кажем – ово може, ово не може . Ја сам схватио да неко мора да буде крив, за нешто за шта не треба никога оптужити. Што би они кривили међусобно једни друге кад имају мене – рекао је Павловић, истичући да се у Паризу нико није жалио и да је посета изузетна.
Ј. Арсеновић – Вести
фото: mravorad.com
Umetnicko delo Milorada Stajcica predstavlja Vucica i Brnabicku, tj. LGBT populaciju u Srbiji, kao simbole bolesnih seksualnih odnosa izmedju bespolnih, ili istorodnih jedinki, koji ne kuliminiraju klicom zivota kao sva normalna bica, nego zatiranjem drustva, jer ga vode u izumiranje,
Ово није гужење Паје Патка него свих нас, и то без излога.
Шта рећи: само излазак Срба на улицу и захтев за смену квислинга може спасти Србију. Све мање од тога је пропаст.
Ne razumem porive g-dina Stajcica da stvara ovakva dela. Valjda umetnost treba i da oplemenjuje, sto u pomenuta dva dela ne nalazim.
Jedino, ako ih treba shvatiti u funkciji devalviranih svih vrednosti kod nas!