На интервенцију Министарства културе и информисања, у понедељак поподне, из излога Културно-информативног центра (КИЦ) Србије у Паризу, уклоњен је артефакт који је изазвао контроверзе у српској дијаспори, али и у домаћој јавности, саопштило је Министарство културе.
“Не улазећи у простор слободе уметничког концепта, Министарство културе и информисања сматра да таква врста садржаја није прикладна за КИЦ у Паризу и представљање једне државе у свету”, каже се у саопштењу.
“Предметну изложбу српског савременог стваралаштва под називом ”Крај и почетак”, уметничке групе ”Димензија”, подржала је комисија Министарства културе и информисања која предлаже програме за КИЦ, која је радила у саставу: драматург Бобан Јевтић, историчар уметности Ана Богдановић, историчар уметности и кустос Уна Поповић, историчар Станислав Сретеновић и пијаниста Јованка Вишекруна”, наводи се у саопштењу.
Министарство културе и информисања преноси да је “комисија у својој одлуци навела: ”Пројекат има висок степен репрезентативности на међународном плану и доприноси разумевању идеје и језика савремене уметности младих аутора из Србије”” .
“Ипак, дело о коме је реч није се налазило у визуелној документацији приложеној уз конкурсни материјал, те стога одговорност за његово појављивање у излогу КИЦ Србије, припада искључиво кустосу изложбе и директору Центра”, наводи се у саопштењу.
Из Министарства оцењују тај догађај као пропуст у раду кустоса изложбе и одговорних у КИЦ Србије и непријатним инцидентом који није требао да се догоди.
Подсетимо, како су “Новости” данас писале у излогу Културно-информативног центра Србије (КИЦ) у Паризу била је постављена скулптура Дизнијевих јунака Микија Мауса и Паје Патка, постављених у положај који асоцира на сексуални чин.
Непримерене фигуре постављене су испод велике фотографије Белог анђела из манастира Милешева која је и својеврсни заштитни знак ове установе.
Танјуг
Sklonili!!!
A tako su isli lepo jedno uz drugo: Beli andjeo i Diznijevi pederi.
Vidim, neko je umislio da cemo pre stici do Evrope (u raspadanju), ukoliko vise i na sve strane imamo sadrzaje o istopolnim odnosima: pocev od slika na sveskama, ucenju osnovaca da je ljubljenje musko-musko i zensko-zensko sasvim ok, preko prajdova i ucesca rukovodstva drzave u njima…
Пропуст? Није то никакав пропуст. То је свесно, планско, сорошевско-блеровско рушење српске државе. Они су Србију свесно обрукали.