Комисија Завода за унапређивање образовања и васпитања најновијом изменом програма наставе за предмет Српски језик и књижевност у гимназијама избацила је из програма избор из поезије Десанке Максимовић, као и њену збирку Тражим помиловање. Аргумент комисије јесте да се „ванвременост Десанке Максимовић не уклапа у поетичке оквире епохе, те да постоји бојазан да би и ученици погрешили у вредновању њене поезије, умањујући њен значај“. Након што је Задужбина „Десанка Максимовић“ реаговала на овакву измену, комисија је предложила да се збирка Тражим помиловање обрађује у оквиру наставе за први разред гимназије, где би се то дело представило као „одјек књижевне епохе средњег века“.
Овакви аргументи су понижавајући. Управо ванвременост јесте квалитет збирке Тражим помиловање. Њена књижевна вредност је огромна и као таква она се не сме искључити из програма, али се не сме ни сврстати у поетику средњег века. Идеја да ученици могу погрешити у вредновању a priori је понижавајућa и за ученике и за наставнике. Ученици су млада мислећа бића, а наставници су ту да им дела приближе на најбољи могући начин. Наш аргумент је управо тај да ученици у том делу увиђају књижевну вредност и универзалност, те је неопростив чин избацивања из програма. Ова збирка јесте нужна за њихово основно читалачко искуство.
Историја српске књижевности већа је од било какве комисије, а дело Десанке Максимовић у њој заузима изузетно високо место. Молимо дотичну комисију и ТРАЖИМО од ње да промени своју одлуку и врати поменуте наставне јединице, као и да при свим наредним изменама консултује универзитетске стручњаке. Придружујемо се др Светлани Шеатовић у усклику „Тражимо помиловање за Десанку Максимовић!“ и молимо све људе да нас подрже у реаговању на ову књижевну неправду.
Петицују можете потписати ОВДЕ
Студенти IV године Српске књижевности и језика Филозофског факултета у Новом Саду
Какву петицију, о чему говорите? Систематски нам се затиру историја, језик, култура, сећања, а уводе у образовање још од обданишта идеје хомосексуализма, педофилије, подаништва и глобализма. Не замајавајте више овај народ јаловим молбама и петицијама. Као, ја сам своје урадио, потписао сам петицију. И сами знате да се то тако неће решити.
vremena cupava, ko vuk i vucica, on na glavudzi ona medj nogama a njuska puna ostri zuba, on zlikovac i dzabolebaros ona savetnica i znalac ko nadaleko cuvena marica, a kad eura gomila sipa znaci da je expert za ulje, mazanje, pumpanje i tako dalje.
zamumuljeno i zakukuljeno pokolenje adamovo, sto nikad nije bilo sad je normalno, eva s evom a adam s adamom, a ne samo to.
umislio gadan dahija i kabadahija, mula jusuf iz bosne u zemlju dembeliju dotumarali, da je ,,vrhovni tvorac i ploditelj,, i crveni ban ovdasnji, koji mesto glave ima guzicu a mesto sablje kurac po kaldrmi vuce, jebo mu ker mamu poganu.
nemos ti o njemu lose reci, ni o carstvu sataninom, ni o najezdi barbara i pogana a da ti zivot u opasnosti ne bude a kamo li majka, baba il prandjeda iz citanke ne izleti.
kara-badza ti je jebac, ne mislilac, supak meraklija voli po guzici dzarati a ne svoje mudrosti u knjigu turiti, mada se po carsiji govori da ona piranja informerska priprema sabrana dela govornicka u c r v e n u kozu povezana i sa zlatotiskom.
kakva kultura, kakvi bakraci, taj bi rasprodo Narodni museum, od Sveti Crkava trap za krompir napravio, a ko jedinu literaturu svoje usmene dekrete dozvolio da svak zna deklamovati i dalje prenositi.
ni marke ne stampase da narod ne bi mogao po njemu pljuvati, ni na paru svoj lik ne turi da njegov lik ne date za Magazin Tabloid, kilo sira il par glavica luka praziluka.
sebi lika napravi jedino na svinjskoj pasteti, koju on ne voli a nama ko veiku cast nudi, ko li i sta sve u njoj zavrsi.
veliki mula i magarac dalmatinski u klozetu nastao i u klozetu mauzoleju ce zavrsiti, na nekoj zeleznickoj il autobuskoj stanici da bude u kontaktu sa ljudima, ako gej-c i sorosi, ker im majci, ne naprave spricovanje da budu vecni i da mogu oteto doveka trositi.