Хроника

Про-ЕУ лопови у власти разграбили у бесцење вредне уметнине из банака у стечају!

ЗАЈЕДНО са пет великих банака ишчезла су и уметничка дела која су годинама сакупљали. Беобанка, ЈИК банка, Инвест банка, Југобанка и Славија банка отишле су у стечај, а њихове вредне колекције на добош!

На аукцијама уметничких дела банака у стечају у бесцење су продате вредне уметнине – око 500 слика, скулптура и таписерија, међу којима су и дела истакнутих уметника. Купци су, најчешће, желели да остану анонимни, па само упућенији данас знају где су завршила најбоља дела Петра Лубарде, Пеђе Милосављевића, Миће Поповића, Милана Коњовића… Чињеница је да су она далеко од очију јавности.

Једино је добро што су странци на време упозорени да слике не могу износити из земље, јер су проглашене за културно добро, а сви нови власници морали су да доставе све податке Музеју савремене уметности, како би се даље пратио “живот” ових вредних уметничких дела.

Купци су се тада највише интересовали за Лубардине “Маслине”, “Мотив са приморја” Васе Поморишца и “Дубровник-лука” Алексеја Ханзена. За њих се надметало по осам лицитаната. “Маслине” Петра Лубарде достигле су цену већу од 13.000 евра, одмах за овом је слика Пеђе Милосављевића “Метеори” продата за 650.000 динара. Обе је купила Атлас банка. Док су многи купци бежали од фото-апарата и индискретног ока телевизијских камера коментаришући да је “безобразлук на аукције пуштати радозналце”, представник ове банке је отворено лицитирао. Познато да је за мање од 40.000 евра за Атлас банку тада купио седам вредних слика. Ипак, многи колекционари говорили су да је ова банка помогла да се тржишне вредности слика сасвим не срозају.

Говорило се да су слике потцењене. Сумњало се и да су лицитације намештене, а у прилог томе ишло је и да је једна од њих одржана у време годишњих одмора. У уметничким круговима назвали су је “летња распродаја”.

Током шест аукција, међу продатим уметнинама нашле су се “Ада” Сафета Зеца, “Глава жене” Радомира Рељића, “Залазак сунца” Јована Димовског, “Прозор” Душана Гавеле, “Фараон” Анђела Милуна, сериграфија Пеђе Милосављевића “Један зелен зеленаш”, рад Милића од Мачве “Запис о снежном јутру”, “Варалица” Живка Ђака, зидна таписерија “Свечана композиција” Стевана Чукића. На аукцијама су продате и слике “Сељак са кравом” Милана Коњовића, “Будва” Јована Зоњића. Продате су и слике Милорада Бате Михаиловића “Париз-Београд”, “Мотив са Калемгдена” Бранка Станковића, , “У парку” Драгомира Глишчића… 

МУЗЕЈСКА БИТКА

ОДЛУКА да се највредније слике и скулптуре продају на јавној лицитацији узбуркала је духове, а схвативши да ће многа културна добра остати ван њиховог крова, неки музеји су се пробудили. Повели су битку да неке од тих слика сачувају за себе. Право прече куповине добили су Музеј савремене уметности, који је одабрао “Вршидбу” Младена Јосића, “Збег” Габријела Јуркића и “Праље” Стјепана Ф. Колесникова, као и Народни музеј, који је узео “Београд” Пеђе Милосављевића, “Велика мртва природа” Миће Поповића, “Медитеран Шест” Стојана Ћелића, “Свирачи” Лазара Вујаклије и “Поље поред Сомбора” Милана Коњовића.

Новости

 

Оцените текст

0 / 5

Your page rank:

Један коментар

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Back to top button
Close

Детектовали смо Адблокер!

Поштовани, рекламе су једини начин финансирања нашег сајта те вас молимо да угасите адблокер на нашем сајту како би нам тако помогли да наставимо да објављујемо још боље и квалитетније вести без цензуре и длаке на језику. Хвала на разумевању!