Крст из Сврљига 2-4 век, очигледно подсећа на свастику симбол нашег древног култа, касније и реда змаја.
Змај – Држава – Соларна митологија. Сасвим нову етапу у духовном развоју представља појава новога култа, култа змаја који указује на радикално измењену социјалну ситуацију. Тачније, култ змаја поклапа се са настанком државне организације једнога народа, код које је патријархат основни модел морално-правног устројства заједнице, са доминантном соларном митологијом и новим обликом привређивања.
Највиши облик је наш змајевити епски јунак у људском обличју, али са малим криоцима испод мишица и са змијским младежом и бичем вучје длаке на мишици – што се сматра преостатаком териоморфизма: птице и гмизавца, или у нашем случају, хтонског вука и змије као раних форми врховног српског бога. Отуда се у неким нашим епским песмама које говоре о српским змајевитим јунацима, поименице о Милошу Обилићу и Рељи Бошњанину, каткада користи термин “крилати”. “А друго је Реља Крилатица”. У фусноти приређивачи примећују: “Место Реље Крилатице у песми се даље јавља – Милош”
(Караџић, П, 1973:173).