Србија без Косова и Метохије била безглава Србија. Ставити то питање на референдум је исто што и питати хоћемо ли да идемо безглави кроз вријеме, кроз историју, казао је владика Амфилохије поручивши предсједнику Србије Александру Вучићу да на референдум онда стави на референдум и Београд.
Митрополит црногорско-приморски своју је поруку казао током промоције књиге „Од Косова до Јадовна“ умировљеног Епископа захумско херцеговачког Атанасија (Јевтића) која је промовисана је на платоу Саборног храма у Бару, наводи се на сајту Митрополије црногорско-приморске.
О књизи су поред аутора, владике Атанасије, говорили владика Амфилохије и Живојин Ракочевић, књижевник и новинар из Грачанице.
Умировљени владика захумско херцеговачки Атанасије је поручио да је предсједник Србије Александар Вучић већ предао Косово и Метохију, иако сад најављује референдум.
– Он хоће да се сакрије иза намјештеног референдума, као што овај ваш овдје има већи број гласача него што има Црна Гора становника. То су врхунски манипуланти. Испашће да народ хоће себи да пресуди, да изда Косово народ који тим Косовом живи, живио је и живјеће, казао је он.
Подсјетио је да је Јован Дучић говорио да смо ми народ са великом духовном резервом.
– Потцјењују га наше вође, хоће да имају плитак народ, као што су они плитки. Не знају шта је српски народ. Не воле нас што смо народ изненађења, хоће да смо укалупљени по њима. Зато нам са Запада стално говоре да треба да се обрачунамо са прошлошћу да би прихватили слику наше прошлости коју нам они намећу, а којом могу лакше да манипулишу. Не кажем, наравно, да смо ми без мане и гријеха, рекао је владика.
Казао је да смо ми народ који зна шта је поштење и јунаштво, али још више шта је чојство.
– Ако то изгубимо, онда смо изгубили и себе и Косово и Косовски завјет и све. То је један стожер око кога је садјенуто наше биће и битовање. А битовање значи кадар бити стићи, кад треба бити кадар и утећи, али најважније је – на страшноме мјесту постојати. Е то је битовање Срба на Косову и нас са Косовом – да останемо и издржимо на страшноме мјесту и да опстанемо. И опстаћемо. Јаче је то од нас и јаче је од наших непријатеља. Плитка је прича коју нам причају наше вајне вође, нагласио је њпископ Атанасије.
Објаснио је да они говоре о „тобож реалности“.
–Неће, кажу, да гину дјеца. А косовска дјеца могу да гину, а не може његов син или не знам који други. Кукавица је који тако говори. Ми смо народ који смо знали да се боримо и жртвујемо. И у том погледу, хвала Богу, личимо, хајде да не кажем на Христа и на мученике наше, али на оног десног разбојника, који вјероватно није био мање разбојник од онога левога, али је био човјек, казао је он и поручио:
„Много је горе изгубити образ него живот“.
Митрополит црногорско-приморски Амфилохије је казао је да Косово и Метохија заиста јесте наш Јерусалим.
-Само је питање да ли ми имамо онога духа који имају Јевреји, не само они пророчких времена него и ови данас, који су сваке године, током скоро двије хиљаде година себи говорили од оне катастрофе храма јерусалимског и јеврејског народа из седамдесете године послије Христа, коју је Христос и прорекао, – догодине у Јерусалиму. И то се остварило. Ми имамо свој Јерусалим – Косово. И ако су се Јевреји враћали свом Јерусалиму после двије хиљаде година, ми нијесмо ни отишли са Косова и Метохије, рекао је Митрополит Амфилохије.
Рекао је да су многобројне сеобе нашег народа са Косова и Метохије свједочанство да припадамо хришћанском народу.
-Јер народ, па и појединац, који не носи крст Христов, није хришћанин. Из крста Христовог се рађа васкрсење, Христов крст је живоносни гроб Христов. Тако је Косово живоносна гробница – било и остало. То је знао наш пророк Петар Други ловћенски Тајновидац у времену када је Косово било у много тежем положају него што је данас и записао оне чувене његове ријечи: нада нема право ни у кога до у Бога и у своје руке, надање (не безбнађе!) се наше закопало на Косово, у једну гробницу. То је библијско пророштво, нема никакве сумње, објаснио је владика.
Истакао је да они који би хтјели само васкрсење, без крста и страдања – нијесу хришћани.
–То се потврђује кроз сву историју, свих хришћанских народа одреда. Узмите само руски народ, шта се са њим догађало… Од осам стотина његове историје, седам стотина година су ратови ево до наших времена, истакао је господин Митрополит.
Митрополит је савремене свјетске моћнике назвао новим Навуходоносорима које је Бог послао да нас провјери какви смо и чији смо народ – јесмо ли Божји или сатански народ.
–Провјерава нас, а провјеравање је распеће. Али доћи ће и њима, као што је дошао и Навуходоносору, црни петак. И као што је њега Бог изабрао, како каже пророк Јеремија – да освијести изабрани Божји народ, тако, чини ми се, Бог је ове нове Навукодоносоре послао да освијести овај народ, рекао је он.
Додао је и да између крста Светог Јована Владимира, који сваке године иде на Румију, и косовског крста нема никакве разлике.
–То је потпуно исти крст. Према томе, одрећи се крста Светог Јована Владимира или крста цара Лазара иста је прича. Одрећи се Косова исто је што и одрећи се Јерусалима, косовске гробнице као и гробнице Христове, поручио је Архиепископ цетињски.
Истиче да и у Црној Гори и у Србији још увијек влада неокомунизам.
–Питање Косова су, уствари, створили комунисти, већ 1945. године кад су забранили повратак преко сто хиљада протјераних током Другог свјетског рата. А онда су дошли из Албаније на десетине хиљада. А онда је прогон трајао непрекидно, од 1945. године.Прочитајте извјештаје патријарха Павла које је писао од 1957. до деведесете године о стању на Косову и Метохији. Биће вам све јасно шта се тамо догађало и какав је однос био управо власти на Косову, нагласио је владика Амфилохије.
Напомиње да су у свему томе посебну улогу одиграли црногорски комунисти.
–Тако да се не треба сад чудити што ови неокомунисти настављају ту причу, казао је он и подржао идеју одржавања референдума у Црној Гори којим би се поништила, како је рекао издајничка антицрногорска и нечовјечна одлука о признању лажне државе на Косову и Метохији.
–Али не референдум у Србији о Косову и Метохији. То значи да на референдум треба да ставе и Београд, коме ће припасти Београд. То је једна тако срамна, безумна прича. Нико паметан на овој земљи, ниједан државник не би тако нешто покретао. И то је само показатељ до које мјере су ови наши неокомунисти спремни да због своје власти и својих интереса спремни да иду. Кажу да треба тако радити због наше дјеце. Као да косовска дјеца нијесу наша дјеца, нагласио је Владика.
Поручио је да би Србија без Косова и Метохије била безглава Србија.
–Стављати то питање на референдум је исто што и питати хоћемо ли да идемо безглави кроз вријеме, кроз историју. Надам се да тога безумља неће бити, закључио је Митрополит Амфилохије.
Књигу „Од Косова до Јадовна“, њено девето издање, објавила је Епархија рашко-призренска и косовско-метохијска, а у њој је приказана трагедија српског народа, како је то тадашњи јеромонах Јевтић забиљежио кроз своје путописе, доживјевши трагедију народа као своју.
sta cekati od gladnog i peske dotumaralog dodjina iz nekih jaruga, kamenjara, suma i ko zna koje PM. / umesto da seta izmedju autobuske i zeleznicke stanice pristao je da donosi burek svome mentoru da bi ga ovaj ranio ko pasce sampitom sa patosa. / porasla i ojacala ova kreatura i sad se sveti. / nistarija bez porekla, bez slifa, trunke morala i zdravog razuma. / al ume da pamti, ume da sebi i slicnima obeca i ono o cemu i on sam moze da sanja. / dzaba su mu proricanja ludog kaludjera da vlada bozijom milosti, jer ni taj cupavi kaludjer je nece videti. / dzaba mu je svo srebro i zlato ovoga sveta, dzaba mu je i moc i batina u ruci jer o ovakvima nas istorija uci: ume pobeci i od koca i konopca al ne o od Bozije kazne. / i ,,veliki,, copo imao je sve a ziveo je ko robijas: bez prijatelja, rodbine i u vecnom strashu da mu neko ne cimne glavudzom levo il desno. / Kosovo i Metohiju moze priznati i vec su priznali naj veci genocidni zlocinci a onaj ko se Srbinom zove i ko je Srpskoga roda nikad. / nema vece radosti od Bozijeg blagoslova i milosti. / kako ko radio tako mu i Veliki Bog sudio i u potomstvo ostavio.